وسوسه هاي زوار

ارائه دهنده جديدترين پيشنهادهاي مسافرتي

وسوسه هاي زوار

۳ بازديد

وسوسه ي زوار

راهنمايي سفر به روستاي ييلاقي وزوار در هزار جريب مازندران

پاييز كه از راه مي رسد. نه فقط جاده هاي ارام خلوت و بادهاي خنك كه طبيعت رنگارنگ هم با خودش وسوسه ي سفر دارد. وسوسه ي پياده روي در ميان درختان رنگارنگ و ديدن مردماني در شهر ها وروستاهاي دور كه حالا دور از شلوغي مسافران، به سبك زندگي عادي خودشان برگشتند . در ماه ابان كه شهر ها وروستاها پيشتر نقاط ايران رو به سرما ميرود، ميشود وارد يك جاده فرعي شد ، از خلوتي رنگارنگ جاده لذت برده و دست اخر در روستايي خلوت و ارام چند روزي را سر كرد. روستايي مثل <<وزوار>> هزار جريب كه در شرقي ترين نقطه اي استان مازندران جاخوش كرده است. وزوار در ارتفاعات شهرستان گلوگاه و در دل جنگل هاي هيركاني قرار گرفته است ، اگر چه فصل تابستان اين روستاي ييلاقي بسيار دلچسب است ،اما ما پاييز ان را به شما پيشنهاد ميدهيم كه با گذر از پيچ خم جاده ي رنگارنگ انگار وارد دنياي ديگري شده ايم شايد براي تان جالب باشد كه بدانيد نام فاميل پيشتر اهالي وزوار ،رياحي است . ان ها خود را از فرزندان <<حربن يزيد رياحي>> مي دانند.

در راه نوكنده براي رسيدن به روستاي زوار

براي رسيدن به زوار بايد اول از همه به شهر جديد <<نوكنده>>در غرب استان گلستان برسيد . از نوكنده وارد جاده قديم گلوگاه به گرگان يا به قول محلي ها جاده ي رضا شاهي شويد. در اين جاده وقتي در سمت راست جاده به فرعي روستاي <<تلور >>رسيديد كه با تابلوي راهنما مشخص شده است ، به سمت جنوب بپچيند تا به روستاي زوار برسيد . در طول مسير ايستگاه امداد نجات هلال احمر را هم خواهيد ديد و از جنگل زيباي <<نرگسيه>>كه قرار است تبديل به پارك چنگلي شود هم خوب عبور كنيد . بعد از رسيدن به جنگل و روستا در صورت صاف بودن هوا چشم انداز قله اي دماوند را هم در جنوب غربي خواهيد ديد .

روستايي ييلاقي زوار

روستا وطبيعت اطراف :وزوار يك روستاي جنگلي زيباست با معماري سنگي پلكاني . تفاوت وزوار با پيشتر روستاهاي پلكاني ايران اين است كه پيشتر سقف خانه هاي روستا، شيرواني است. كوچه هاي وزوار سنگ فرش شده است و بسيار تميز است . غير از معماري زيباي روستا، وزوار يك حمام قديمي و مخروبه دارد كه معماري ان به سبك حمام هاي قديمي ايران است و در كنار ان چند درخت گردوي كهنسال ببنيد كه به گفته اهالي 400سال عمر دارد . مي توانييد با هماهنگي دهيار روستا و راهنماي بومي ، پياده يا با كرايه اسب و قاطر سري به چشمه هاي اطراف روستا بزنيد .كه <<كوره پيش >>و<<دهنه شمشير بر>> از همه معروف ترند . در شمال روستا و مسير جاده نوكنده ، اگر دقيقا روي يال كوهي به نام<<جول كالي>>بايستيد ،در صورتي كه هوا صاف باشد ،دريايي خزر و خليج گرگان و شهر هاي پايين دست مثل بندر گز و بندر تركمن را مي توانييد به خوبي بنييد .

خريد:پاييز هزار جريب مثل پيشتر روستاهايي ايران ،وقت برداشت محصولات كشاورزي و باغي است . شير ماست كره كشك تخم مرغ از محصولات معمول زوار است. غير از اين ها اب زرشك كوهي، رب ازگيل كوهي كه اهالي به ان <<كاندس ترشي>> مي گويند.


جاذبه گردشگري پل سفيد

جاهاي ديدني شهر لنگرود

جاذبه هاي ديدني بندر درگز

پيشنهاد ويژه ما به شما تور كيش از مشهد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.