روستاي خفر اصفهان

ارائه دهنده جديدترين پيشنهادهاي مسافرتي

روستاي خفر اصفهان

۴ بازديد

روستاي خفر اصفهان

روستاي خفر در 80 كيلومتري جنوب غربي شهر سميرم واقع شده است اين روستا در ارتفاع 2200 متري از سطح دريا قرار دارد و آب و هواي ان معتدل كوهستاني است. روستاي خفر به دليل محصور بودن در ميان كوه ها و عدم ديد كافي از راه دور به خفر مشهود شده نام قديمي روستا «خور» به معني شكاف يا دره بوده كه مردم روستاي خفر مسلمان و پيرو مذهب شيعه جعفري هستند. آن ها به زبان فترسي و با گويش لري صحبت مي كنند. بيشتر درآمد مردم خفر از باغداري تامين ميشود. گروهي از مردم روستا به عنوان راهنمايي صعود به قلل زاگرس و دنا اشتغال دارند. انواع ميوه ها در باغ هاي گسترده خفر به عمل مي آيد كه سيب و گردو از جمله معروف ترين آن ها به شمار مي آيند.

روستاي كوهستاني خفر با بافت مسكوني متمركز در شيب نسبتا تند كوهپايه به صورت پلكاني استقرار يافته است و جريان رودخانه دائمي آن از ميان روستاي خفر فرصت آباداني مناسبي به روستا بخشيده است. درختان حاشيه رودخانه طراوت و سرسبزي دل انگيزي پديد آورده اند كه استقرار روستاي خفر در مسير صعود قله دنا موجبات مراجعه و عبور كوهنوردان بسياري را به روستا فراهم نموده است. چشم انداز زيباي دنا، باغ هاي گسترده و انبوه ميوه، جريان رودخانه دائمي روستا و حواشي سرسبز آن بافت پلكاني روستا و منظره سپيد برفي آن در فصل زمستان از جمله جاذبه هاي طبيعي اين روستا ب شمار مي آيند.

 

ايل فارسيمدان كه با رمه ها و خانواده هاي خود از اواسط بهار تا اواخر شهريور در دامنه هاي اطراف روستا مستقر مي شوند نيز جذابيت شگفت انگيزي به اين روستا مي بخشند.  آرامگاه سيد محمد با قدمت هزار ساله در اين روستا واقع شده و مورد احترام مردم روستا و زائران آن مي باشد.

ويژگي هاي روستاي خفر اصفهان 

هديه لوازم حمام و دستگيره ديگ به ميهمانان عروسي توسط مادر عروس از مراسم جالب عروسي هاي محلي روستاست. از جمله بازي هاي محلي روستا مي توان به نوعي چوگان بازي با توپ محلي، گوي بازي، الك دولك و هفت سنگ اشاره كرد. سوغاتي هاي روستا خفر شامل سيب ، گردو، كشك، نان محلي و روغن حيواني است. از جمله غذاهاي محلي اين روستا مي توان به آش دوغ، كله جوش، آش رشته، آش عدس و دم پختك اشاره كرد.


تورآگهي،مجري معرفي بهترين تورهاي روز افتخار همراهي شما را دارد.

براي ديدن تورهاي كيش عنوان توركيش را كليك نماييد.


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.