جاذبه هاي گردشگري بي نظير رامسر

ارائه دهنده جديدترين پيشنهادهاي مسافرتي

جاذبه هاي گردشگري بي نظير رامسر

۳ بازديد

جاذبه هاي گردشگري شهرستان رامسر

شهرستان زيباي رامسر در دامنه جنگلي و زيباي البرز و ساحل درياي خزر قرار گرفته و با لقب عروس شهرهاي ايران يكي از قطب هاي توريستي كشور مي باشد . جاذبه هاي گردشگري رامسر به شرح زير است:بقعه متبركه امامزاده حسين (ع) در شيرود، قلعه ماركو، قلعه شاه نشين (قلعه بند)، مسجد آقا مير ابوطالب، هتل قديم رامسر، مجموعه باغ و كاخ مرمر، بقعه آقا بسمل، مقبره ملا سعيد، بي بي سكينه، مقبره چهل شهيد، امامزاده سيد ابوطالب كتالم، امامزاده برهان، كوه هاي خوش انگور كينو، پابند، مياندوك، سياه كوه، كنت و چاه خاني، جاركوه، و چاله سر، مكي چشمه، چشمه هاي مارگوين، كودمحله، و پيازكش كوهستان سماكوش، كوهر و ييلاق جواهر ده، چشمه آب علي، آب گرم هاي معدني سونا، نمره، ينگ بنه، زير گل، سادات محله رمك و گازدار، جنگل دال خاني و ييلاق جنت رودبار، رود چالكرود، آبشار سياسرت، يخچال طبيعي قله خش چال، غار كوه شير چال، پارك جنگلي، صفارود، مجتمع تفريحي ساحلي توسكا سرا، مناطق ييلاقي اكراسر، چاك و جنت رودبار، چرته، جيرود، نمكدره و ايزكي.

مسجد آقا مير ابوطالب از جاذبه هاي گردشگري رامسر

اين مسجد در ضلع جنوبي گورستان عمومي سادات شهر واقع شده است. اين بنا در سال 1200 هـ ق توسط آقا مير ابو طالب و با مساعدت مردم ساحته شده است. مسجد داراي نقشه مستطيل در ابعاد 10*6 متر مي باشد. بنا داراي سه ورودي در ضلع شمالي و يك ورودي در ضلع شرقي و يك ورودي مشبك در ضلع غربي مي باشد. سقف بنا بر روي شش ستون چوبي قطور قديمي با سر ستون هاي تزئيني قرار گرفته است.

آيا ميدانيد چه جاذبه هاي بكر طبيعي دست نخورده در شمال ايران وجود دارد؟ با تورآگهي همراه باشيد.

 

تماشاگه خزر (كاخ رامسر) از جاذبه هاي گردشگري رامسر

كاخ رامسر در سال 1316 به دست معماران و حجاران هنرمند ايراني و به سرپرستي مهندسين آلماني ساخته شد. نماي خارجي كاخ از سنگ مرمر رگه دار و ايوان آن با چهار ستون حجاري شده و از سنگ مرمر يك پارچه و سر ستون ها و پايه ستون هاي تزئيني شكل گرفته است. اين بنا داراي يك تالار مركزي است كه در دو سمت آن دو اتاق قرار دارد. در پشت اين تالار راهرو و سرويس هاي خدماتي و بهداشتي وجود دارد. داخل اطاق ها و تالار شومينه هايي تعبيه شده است. سقف اتاق ها و ايوان و اطراف شومينه ها داراي تزئينات گچبري رنگي با طرح هايي متنوع گياهي، انساني و حيواني و تلفيقي از هنر شرق و غرب است. پنجره ها و درها ارتفاع زيادي دارند. بالاي پنجره ها از سمت بيرون با سنگ مرمر به صورت طرح هاي گياهي كار شده و تعدادي از پنجره ها و درها داراي تزئينات چوبي است از ديگر اجزاي معماري اين كاخ ستون هاي رفيع سنگي آن است.

در سمت جنوبي كاخ تنديس دو شير نشسته از سنگ مرمر قرار دارد اين كاخ هم اكنون به عنوان موزه (تماشاگه) خزر با آثاري از ارزشمندترين يافته هاي باستان شناسي منطقه خزر، تابلوي نفيس از نقاشان بزرگ دنيا، مجسمه هاي برنزي و سنگي بسيار زيبا و آثار منحصر به فرد از هنرمندان لزرگ و معروف جهان را در خود جاي داده است.

براي ديدن جاذبه هاي گردشگري شهر بابل و يا براي ديدن جاذبه هاي گردشگري شهر آمل با تورآگهي همراه شويد و اطلاعات جديدتري را كسب  نماييد.

قلعه ماركو از جاذبه هاي گردشگري رامسر

قلعه ماكو بر روي قله اي به همين نام در شرق شهر كتالم و 6 كيلومتري رامسر واقع شده است. بقاياي معماري قلعه شامل باروي شمالي به طول 33 متر، باروي شرقي به طول 7/17 متر، باروي ضلع غربي به طول 8/14 متر مي باشد بخش كوچكي از برج ضلع شمال غربي بر جاي مانده است. وجود قلعه تاريخي و زيباي طبيعي قلعه ماركو آن را به يكي از جاذبه هاي فرهنگي و طبيعي شهر رامسر تبديل كرده است.

 

قلعه شاه نشين (قلعه بند) از جاذبه هاي گردشگري رامسر

اين قلعه بر روي كوه جنگلي در ضلع جنوبي هتل جديد و قديم در شهر رامسر واقع شده است. اين قلعه در سال 520 هجري قمري و در زمان كيا بزرگ اميد و جانشين حسن صباح ساخته شد در كتاب زبده التواريخ از اين قلعه سخن به ميان آمده است. قلعه داراي نقشه مستطيل شكل بوده و بقاياي معماري بر جاي مانده شتمل اطاق ها، پله و آب انباري كه با استفاده از مصالح آجر، سنگ و ملات ساروج ساخته شده است.

هتل قديم رامسر از جاذبه هاي گردشگري رامسر

اين بنا در ضلع جنوبي شهر و در دامنه رشته كوه البرز واقع شده است و در سال 1312 شمسي به بهره برداري رسيد. طراح و مجري ساخت آن شخصي به نام مهندس غريبيان بوده است. هتل در سه طبقه و يك بخش زير زمين احداث گرديده و مساحت هر طبقه 1500 متر مربع مي باشد. دسترسي به آن از يك رشته پلكان در ضلع شمالي امكان پذير است. تزئينات به كار رفته در ابتداي ورودي دو ضلع شمالي و جنوبي شامل مجمسمه هايي از انسان و حيوان و در نماي بيروني با استفاده از عناصر خطي (به صورت افقي و عمودي) در اطراف پنجره ها و نقوش اسطوره اي به صورت برجسته و با طرح هاي گياهي و هندسي تزئين گرديده است.

 

مجموعه توسكا سرا از جاذبه هاي گردشگري رامسر

اين مجموعه در ضلع شمالي بلوار معلم و در ساحل دريا قرار دارد و در فاصله سال هاي 1309 – 1312 شمسي توسط مهندسين آلماني احداث شده است. مجموعه شامل پنج واحد مستقل و مجزا از هم كه دو واحد آن اقامتي (متل – ويلا) دو واحد كابين رختكن براي استفاده از دريا و استخر و يك واحد پذيرايي و تفريحي (كازينو) است به جز ساختمان كازينو سابق كه در دو طبقه ساخته شده ساير بخش ها در يك طبقه و بخش زير زمين احداث شده است. ورودي بناي اصلي كازينو در ضلع جنوبي داراي سه تاق نماي مرتفع مي باشد و در داخل بنا نيز داراي نقوش برجسته خطي نزئيني است.

اگه با اتومبيل شخصي خود به شمال سفر مي كنيد، تورآگهي به شما توصيه مي كند حتما به چالوس و جاذبه هاي ديدني آن سري بزنيد.

آب هاي معدني از جاذبه هاي گردشگري رامسر

چشمه هاي آب گرم رامسر به چشمه هاي گوگردي گازدار معروف هستند. اين چشمه ها در نقاطي مانند جواهر ده، كتالم، سادات محله و خود شهر رامسر قرار دارند. اين چشمه ها به صورت ابتدايي، به طور عمومي و يا خصوصي استفاده مي شود ولي تأسيسات آب گرم معدني پشت هتل هاي رامسر، زير پل در ضلع شرقي ويلاهاي اختصاصي هتل رامسر از طريق ايجاد استخر، دوش و وان هاي متعدد محل هاي مناسبي براي استفاده و استحمام مسافران و مردم فراهم آورده اند. در 12 كيلومتري جنوب رامسر هم آب سرد معدني ني دشت وجود دارد.

آبشار ها از جاذبه هاي گردشگري رامسر

در ارتفاعات شهرستان رامسر چند آبشار با چشم انداز زيبا وجود دارد كه از آن جمله مي توان به آبشار لج و ميج در مجاورت روستاهايي به همين نام در دهستان اشكور اشاره نمود.

 

پارك جنگلي صفارود از جاذبه هاي گردشگري رامسر

اين پارك به فاصله 9 كيلومتري جاده رامسر به جواهر ده و كنار رودخانه صفا رود واقع شده است. اين پارك داراي امكانات رفاهي و تفريحي مي باشد.

 

جواهر ده از جاذبه هاي گردشگري رامسر

جواهر ده در فاصله 27 كيلومتري جنوب غرب شهر رامسر واقع شده و يكي از مناطق زيبا و دل انگيز كوهستاني سلسله جبال البرز به شمار مي آيد جواهر ده با وجود فاصله اندك از درياي خزر حدود 2000 متر ارتفاع دارد. نصف سال پوشيده از برف مي باشد و در فصل تابستان از هواي مطبوع برخوردار است. در بعضي اوقات مه آلود است. چشمه جوشان آبعلي، شيخان آب ور، كمر بن، برتل باريك از نقاط زيباي جواهر ده است. مسجد تاريخي آدينه كه قدمت آن به قرن هفتم هجري باز مي گردد گيشي سنگ (نو عروس) گهواره سنگي سلاژ پشته، شير سنگي از موارد ديدني اين منطقه است.

جواهر ده در زمستان تقزيبا خالي از سكنه است اما در بهار و تابستان جمعيت آن به 20000 نفر مي رسد. جواهر ده داراي يك هتل سوئيت جواهر مي باشد كه با ظرفيت 15 سوئيت با سرمايه گذاري بخش خصوصي و مشاركت سازمان ايران گردي و جهانگردي ساخته شده است. ميرزا كوچك خان جنگلي و مبارزان جنگلي اش در منطقه نبرد سنگيني با نيرو هاي دولتي مي كنند كه در اين نبرد 27 تن از آنان به شهادت مي رسند.

يكي ديگر از مراكز ديدني رامسر جنگل داخل خاني است كه در فاصله 30 كيلومتري اين شهر قرار دارد.

 

 

غار گرگر لوكا از جاذبه هاي گردشگري رامسر

اين غار در منطقه صعب العبور از ارتفاعات كوه ايلميلي با ديوارهاي صخره اي قرار دارد. داراي شيبي تند بوده و بسيار زيبا و ديدني است.

 

غار ياغي لوكا از جاذبه هاي گردشگري رامسر

غار باغي كولا  رامسر داراي شيب 95 درجه بوده و دهنه بالايي غار سه متر مي باشد و حدود 3000 متر از سطح دريا ارتفاع دارد و در شمال غربي رامسر واقع است.

غار بام بامه از جاذبه هاي گردشگري رامسر

اين غار در جنوب هتل و جنوب غربي محله رمك در ميان جنگل هاي پوشيده از درختان كهنسال در فاصله 200 متري دامنه كوه قلعه بند قرار دارد دهانه آن به شكل مثلث بوده و حدود 40 متر عمق دارد و احتمالا در گذشته محل اختفاي اشياء با ارزش و عتيقه بوده است. غار بام بامه ترسناك و از عجايب رامسر است.

 


 

تورآگهي ارائه دهنده جديدترين پيشنهادهاي مسافرتي به شما 

  • اگه قصد سفر به شمال ايران رو داريد و مايليد به طبيعت گردي به يادموندني و دلپذيري رو واسه خودتون در كمال آرامش رقم بزنيد، حتما بهتورهاي شمال برترين آژانس هاي ايران رو ببينيد. 
  • اگه تمايل داريد بريد كيش، حتما ليست قيمت هاي تورهاي كيش آژانس هاي گردشگري متفاوت رو ببينيد و با هم مقايسه نماييد. اگه تمايل داريد در مورد كيش اطلاعات جديد كسب نماييد به مقاله راهنماي تورهاي كيش ما سري بزنيد. 

​با تورآگهي همراه باشيد. 

اگه قصد سفر به مشهد رو داريد مي تونيد تورهاي مشهد ما رو با يكديگر مقايسه نماييد. 

جديدترين تورهاي مسافرتي دوستان ما در اينترنت رو هم ببينيد. 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.