جاده چالوس-بهشت ايران و جاذبه هاي آن-فصل اول

ارائه دهنده جديدترين پيشنهادهاي مسافرتي

جاده چالوس-بهشت ايران و جاذبه هاي آن-فصل اول

۲ بازديد

جاده چالوس-جاذبه هاي گردشگري جاده چالوس (كرج – چالوس)-جاذبه هاي ديدني

جاده چالوس به طول 149 كيلومتر كرج را به چالوس وصل مي كند. در 90 كيلومتري و ارتفاع 2700 متري چالوس تونل كندوان به طول 1883 متر و عرض 5 متر در سال هاي 1318 – 1314 ساخته شده و در سال 1380 تعريض گرديده است. براي همه ما نام جاده چالوس بسيار آشناست.همه ما يا درباره جاده چالوس تصاويري ديده ايم و يا خودمان از اين جاده زيبا عبور كرده ايم.حال به معرفي جاذبه هاي جاده چالوس مي پردازيم.

مسير دسترسي ديگر به آن در 25 كيلومتري جنوب چالوس از شهر مرزن آباد از جاده اصلي جدا شده و پس از طي 20 كيلومتر به طرف غرب به كلاردشت مي رسد. كلاردشت به بهشت گمشده ايران معروف است.

جاده چالوس

قالي كلاردشت در ايران ناشناخته ولي توسط صادر كنندگان به خارج از كشور صادر مي شود. معروف ترين قالي كلاردشت در روستاي مكارود بافته مي شود و به قالي خرسك معروف است نقوش قالي عموما ذهني و بدون نقشه هستند در نقش ها طبيعت زيبا متجلي مي شود. نقوش قالي كلاردشت عبارتند از نقش جنگلي صندوقي، رودباركي، مجمه اي، گل سيني، عينكي، چخماقي رسولي شمله، خركي، شكري، سيخ كبابي و مزلقان

در كلاردشت رقص سنتي به نام رقص چوبي معروف است كه معمولا در مراسم عروسي در آن افراد كه هر يك دستمالي در دست دارند و مانند زنجيري متصل به هم آرام و هماهنگ مي رقصند.

تله كابين نمك آبرود

جاده چالوس

در 12 كيلومتري چالوس به تنكابن و در غرب شهر چالوس تله كابين نمك آبرود قرار دارد. تله كابين با طول كابل 2000 كيلومتر در كمتر از 15 دقيقه گردشگران را از نواحي جلگه اي به ارتفاع 1050 متري منتقل مي كند كه در حين انتقال مناظر زيبا را به نمايش مي گذارد.

كاخ اجابيت-جاده چالوس

اين كاخ در روستاي اجابيت شهر كلاردشت قرار دارد و 70 سال قبل در دوره پهلوي ساخته شده است و داراي تزئينات گچ براي سنگ و نقوش بسيار زيبا است، درياچه ادامه مي يابد. راه ديگر از جاده چالوس مرزن آباد جاده آسفالته تا كلنووچا اجور است.

درياچه ولشت-جاده چالوس

درياچه كوهستاني ولشت (سماء) با وسعتي حدود 20 هكتار در نزديكي روستاي سماء در جنوب غربي چالوس و 7 كيلومتري شمال شرقي كلاردشت قرار داشته و يكي از درياچه هاي آب شيرين ايران است اين درياچه به علت قرار گرفتن در يك گودال بزرگ و محاط به تپه هايي كم ارتفاع، از ديد پنهان است طول اين درياچه 650 متر و عرض آن 400 متر و عمق گودترين نقطه آن 30 متر است حجم آب آن حدود 3 ميليون متر مكعب برآورد شده است.

منبع تأمين آب اين درياچه چشمه هاي كف و اطراف آن است. پرندگان مهاجري از قبيل مرغابي و غاز وحشي در اين مكان يافت مي شود درياچه ولشت هر ساله مورد بازديد بسياري از گردشگران قرار مي گيرد و مكان مناسبي براي قايق سواري و ماهيگيري است وجود گل و لاي در نزديكي سواحل درياچه مشكلاتي را براي شنا كردن ايجاد مي كند.

جاذبه هاي گردشگري سوادكوه-معرفي جاذبه هاي گردشگري سواد كوه-سوادكوه

پارك جنگلي فين-جاده چالوس 

اين پارك در كيلومتر 5 جاده چالوس به تهران در ابتداي محور كندوان در كنار جاده ورودي چالوس واقع شده است و داراي طبيعت چشمگيري است. پارك جنگلي فين با دارا بودن امكانات نسبتا رفاهي براي اقامت كوتاه مدت در روزهاي تعطيل و فصل تابستان مناسب است.

كاخ چايخوران-جاده چالوس

اين كاخ در ورودي جنوبي شهر چالوس در مسير كندوان و در فاصله 6 كيلومتري شهر چالوس و در كنار جاده ارتباطي به تهران قرار دارد. اين بنا در اوايل دوره پهلوي و حدود 70 سال قبل ساخته شده است.

نماي داخلي و خارجي آن داراي تزئينات گچ بري و كاشي كاري بسيار زيبايي است اين كاخ بسيار ساده و بي پيرايه است و مصالح عمده آن سنگ و آجر است.

پوشش بام آن به صورت شيرواني بوده و تراس آن به شيوه خاصي نرده چيني شده است. معماري اروپايي در ساخت آن به چشم مي خورد اين كاخ به منظور استراحت موقت به كار مي رفته است.

فصل اول جاده چالوس را اينجا ببينيد.


 

در اين مقاله سعي بر معرفي بهترين جاذبه هاي گردشگري شهرستان سواد كوه داشتيم.شايد سوادكوه جاذبه هاي گردشگري ديگري نيز داشته باشد.

با تورآگهي ساير جاذبه هاي گردشگري ايران را ببينيد.

تورآگهي مجري ارائه دهنده آگهي هاي تورهاي داخلي و تورهاي خارجي از همه شهرهاي مي باشد. با ما همراه باشيد. 

تورآگهي مجري ارائه دهنده آگهي هاي تورهاي داخلي و تورهاي خارجي از همه شهرهاي مي باشد. با ما همراه باشيد. 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.