روستاي ابيانه اصفهان- آشنايي و جاذبه هاي گردشگري

ارائه دهنده جديدترين پيشنهادهاي مسافرتي

روستاي ابيانه اصفهان- آشنايي و جاذبه هاي گردشگري

۲ بازديد

روستاي ابيانه اصفهان نگين استان اصفهان

مقدمه آشنايي با روستاي ابيانه اصفهان

ابيانه يكي از آبادي هاي معروف و خوش آب و هواي اصفهان است كه در دامنه هاي شمال غربي كوه كركس و در شمال غربي شهر نطنز قرار دارد. مردم روستاي ابيانه به زبان محلي پهلوي يا فُرُس قديم سخن مي گويند و ساختار اجتماعي و نوع معماري روستاي ابيانه، به حفظ آداب و رسوم قديمي، بسيار جالب توجه است. ساختمان ها، ابنيه تاريخي و لباس مردم همچنان بومي و دامداري و گردشگري استوار است. خانه هاي روستاي ابيانه بر دامنه شمالي دره و بر بستري از سنگ هاي سبز رنگ رسوبي استقرار يافته و تفرجگاه هاي حاشيه رودخانه برزرود، دامنه كوه كركس و چشمه دو آبي از جاذبه هاي تاريخي و مذهبي روستا مي توان به آتشكده هر پارك مربوط به دوره ساساني، قلعه تاريخي، موزه مردم شناسي، آب انبار قديمي، آرامگاه شاهزاده يحيي و شاهزاده عيسي، مسجد حاجتگاه و حسينيه پرزله اشاره كرد.

مسجد جامع ابيانه، از آثار قرن پنجم هجري قمري است و محراب و منبر و كتيبه هاي كوفي تاريخي مهمي دارد. آخرين تعميرات اساسي اين مسجد در سال 1311 هجري قمري انجام گرفته است.

ويژگي هاي خاص روستاي ابيانه

نخل گرداني و حمل نخل در كوه از مراسم ويژه ايام محرم در اين روستاست. سوغات ابيانه شامل صنايع دستي ازقبيل زيورآلات زنانه، لباس سنتي، ليف هاي بافتني و نقره جات و انواع خشكبار و ميوه هاي فصلي مي باشد. از غذاهاي محلي ابيانه مي توان به كباب، آبگوشت، آش و گيپا اشاره كرد.

ابيانه به دليل ويژگي هاي برشمرده و قدمت تاريخي به يكي از مشهور ترين روستاهاي شگفت انگيز ايران امروزي تبديل شده است و بازديدكنندگان فراواني از اقصي نقاط ايران و جهان دارد.


تورآگهي ارائه دهنده جديدترين پيشنهادهاي مسافرتي به شما 

  • اگه قصد سفر به شمال ايران رو داريد و مايليد به طبيعت گردي به يادموندني و دلپذيري رو واسه خودتون در كمال آرامش رقم بزنيد، حتما به تورهاي شمال برترين آژانس هاي ايران رو ببينيد. 
  • اگه تمايل داريد بريد كيش، حتما ليست قيمت هاي تورهاي كيش آژانس هاي گردشگري متفاوت رو ببينيد و با هم مقايسه نماييد. اگه تمايل داريد در مورد كيش اطلاعات جديد كسب نماييد به مقاله راهنماي تورهاي كيش ما سري بزنيد. 

​با تورآگهي همراه باشيد. 

اگه قصد سفر به مشهد رو داريد مي تونيد تورهاي مشهد ما رو با يكديگر مقايسه نماييد. 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.